Pracownicy
dr Elżbieta Wieczór
Lista publikacji wygenerowana na podstawie informacji z Biblioteki Uniwersyteckiej UMK w oparciu o bazę danych Expertus1/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Szmalec Jacek.
Tytuł oryginału: Rozwój grafomotoryki jako istotny aspekt osiągania dojrzałości dziecka do nauki : diagnoza i terapia z zastosowaniem autorskiego narzędzia "Kwestionariusz grafomotoryczny".
Tytuł równoległy: The development of graphomotorics as an important aspect of achieving child's maturity in science : diagnosis and therapy using the author's tool "Graphomotor questionnaire".
Czasopismo: Przegląd Pedagogiczny
Rocznik: 2020
Szczegóły: nr 2
Opis fizyczny: S. 189-215, tab., wykr.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.34767/PP
Punktacja MNiSW: 20.000
2/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji : analiza przypadków (badania podłużne).
Tytuł całości: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 104-114, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
3/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju : badania empiryczne.
Tytuł całości: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 115-130, tab., wykr.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
4/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych.
Tytuł całości: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 98-103, wykr.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
5/34
Autorzy: Paczkowska Agnieszka, Szmalec Jacek, Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej : przykłady zaburzeń.
Tytuł całości: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 131-136
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
6/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka : sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma.
Tytuł całości: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 85-97
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
7/34
Autorzy: Kruszewska Katarzyna, Wieczór Elżbieta, Szmalec Jacek.
Tytuł oryginału: Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych.
Tytuł całości: Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 71-78
8/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Kruszewska Katarzyna, Szmalec Jacek.
Tytuł oryginału: Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka.
Tytuł całości: Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 83-116
9/34
Autorzy: Kossowska-Oleszczuk Agnieszka, Wieczór Elżbieta, Szmalec Jacek.
Tytuł oryginału: Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem.
Tytuł całości: Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 9-37
10/34
Autorzy: Szmalec Jacek, Paczkowska Agnieszka, Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
Tytuł całości: Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: S. 163-165
11/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Kutyła Małgorzata.
Tytuł oryginału: Rozwijanie zespołowości i kreatywności u uczniów szkół podstawowych na przykładzie nauki programowania metodą projektu.
Adres wydawniczy: Toruń, Centrum Kształcenia Ustawicznego : 2019
Opis fizyczny: 140 s., il., tab.
12/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Szmalec Jacek, Brzuzy Grzegorz.
Tytuł oryginału: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: 199 s., il.
Uwagi: Bibliogr. przy rozdz.
Punktacja MNiSW: 20.000
13/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Szmalec Jacek, Brzuzy Grzegorz.
Tytuł oryginału: Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2019
Opis fizyczny: 165 s., il.
14/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta, Kamoda Beata.
Tytuł oryginału: Automotywacja w procesie akwizycji języka (angielskiego) w przedszkolu w założeniach pedagogiki waldorfskiej.
Czasopismo: Języki Obce w Szkole
Rocznik: 2018
Szczegóły: R. 62 nr 1
Opis fizyczny: S. 44-47
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 8.000
15/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Istota diagnozy pedagogicznej jako wyznacznik procesu terapeutycznego uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Czasopismo: Wychowanie na co Dzień
Rocznik: 2018
Szczegóły: nr 2-3 (269-270)
Opis fizyczny: S. 39-40
Uwagi: Recenzja książki: Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. Toruń 2017.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 2.500
16/34
Autorzy: Symonowicz-Jabłońska Izabela, Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Kompetencje społeczne i obywatelskie na etapach edukacyjnych.
Tytuł całości: Kompetencje społeczne i obywatelskie w podstawach programowych kształcenia ogólnego, analiza krytyczna / red. Violetta Kopińska, Hanna Solarczyk-Szwec.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2017
Opis fizyczny: S. 115-131, tab., wykr.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
17/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Integracja sensoryczna w nurcie współczesnych praktyk terapeutycznych : na podstawie koncepcji psychomotoryki empowermentu.
Tytuł równoległy: Sensory integration in the current of modern therapeutic practices : based on the concept of empowerment psychomotorics.
Czasopismo: Wychowanie na co Dzień
Rocznik: 2017
Szczegóły: nr 6 (267)
Opis fizyczny: S. 37-39
Uwagi: Recenzja książki: Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką : teoria i praktyka wspomagania rozwoju poprzez ruch / Jolanta Majewska, Andrzej Majewski, Anna Parakiewicz, Marzenna Zaorska. Toruń 2016.
Punktacja MNiSW: 2.500
18/34
Autorzy: Symonowicz-Jabłońska Izabela, Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Budowanie kapitału społecznego w świetle analizy podstawy programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego.
Czasopismo: Problemy Wczesnej Edukacji
Rocznik: 2016
Szczegóły: R. 12 nr 4
Opis fizyczny: S. 106-117, wykr.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 14.000
19/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Spór o kształcenie ustawiczne : polemiki i analizy / Józef Półturzycki. Warszawa, Radom 2016.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2016
Szczegóły: T. 23
Opis fizyczny: S. 456-461
Uwagi: RECENZJA
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 14.000
20/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: "Być naj..." : o presji i oczekiwaniach rodziców wobec dzieci.
Tytuł całości: Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej.
Adres wydawniczy: Warszawa, Difin : 2015
Opis fizyczny: S. 44-59
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
21/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Dojrzałość i gotowość dzieci sześcioletnich do czytania, pisania i wypowiedzi w kontekście obowiązku szkolnego : wybrane obszary rozwoju dziecka, pracy przedszkola i szkoły.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika
Rocznik: 2015
Szczegóły: Z. 31
Opis fizyczny: S. 133-158, streszcz. ang.
Uwagi: 10.12775/AUNC_PED
Punktacja MNiSW: 7.000
22/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Coaching i tutoring : w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej / pod red. Jana A. Malinowskiego i Agaty Wesołowskiej. Toruń 2015.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2015
Szczegóły: T. 22
Opis fizyczny: S. 462-466
Uwagi: RECENZJA.
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 14.000
23/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: "Freinetowskie Inspiracje" : przyczynek do analizy czasopisma.
Tytuł całości: Inspiracje pedagogią freinetowską. T. 1: Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz / pod red. Aleksandry Semenowicz, Hanny Solarczyk, Agaty Szwech.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2014
Opis fizyczny: S. 251-268
Punktacja MNiSW: 4.000
24/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Wczesne wychowanie i kształcenie dzieci : stan i perspektywy.
Tytuł całości: Pedagogika przedszkolna, oblicza i poszukiwania / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Agnieszka Olczak.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 2014
Opis fizyczny: S. 54-75, tab., wykr.
Punktacja MNiSW: 4.000
25/34
Autorzy: Kamper-Kubańska Monika, Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: "Słowo za słowem" : o sprawności językowej i nabywaniu kompetencji komunikacyjnych przez dzieci : implikacje językowo-muzyczne do pracy z dzieckiem.
Adres wydawniczy: Włocławek, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej : 2014
Opis fizyczny: 233 s., il.
Uwagi: Bibliogr. s. 229-233.
Punktacja MNiSW: 20.000
26/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Archetypy świata dziecięcego : światy wyobraźni w narracjach dzieci / Anna Wasilewska. Gdańsk 2013.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika
Rocznik: 2014
Szczegóły: Z. 30
Opis fizyczny: S. 155-159
Uwagi: RECENZJA
Uwagi: 10.12775/AUNC_PED
Punktacja MNiSW: 2.000
27/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Określanie ram jakości w zakresie wczesnej opieki i edukacji.
Tytuł równoległy: Specifying quality framework for early care and education.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2014
Szczegóły: Nr 19
Opis fizyczny: S. 149-166, tab.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 6.000
28/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Proces nabywania przez dzieci kompetencji językowych i komunikacyjnych.
Czasopismo: Studia Dydaktyczne
Rocznik: 2014
Szczegóły: T. 26
Opis fizyczny: S. 347-364, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
29/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Problematyka wychowania społeczno-obywatelskiego w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji i edukacji wczesnoszkolnej.
Tytuł całości: Edukacja obywatelska, rekonstrukcje - krytyka - interpretacje / red. nauk. Violetta Kopińska.
Adres wydawniczy: Włocławek, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa : 2013
Opis fizyczny: S. 97-119, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
30/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Childhood : a fascination with human development.
Tytuł całości: Świat małego dziecka. T. 1 / red. nauk. Hanna Krauze-Sikorska, Michał Klichowski, Kinga Kuszak.
Adres wydawniczy: Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza : 2013
Opis fizyczny: S. 11-17
Seria: (Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ;nr 200)
Uwagi: Bibliogr.
31/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Prof. zw. dr hab. Ryszard Łukaszewicz : bibliografia 1968-2011.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2012
Szczegóły: Nr 15
Opis fizyczny: S. 213-226
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
32/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Kreowanie przestrzeni edukacyjnej dziecka.
Czasopismo: Studia Dydaktyczne
Rocznik: 2011
Szczegóły: T. 23
Opis fizyczny: S. 225-232, streszcz. ang.
Punktacja MNiSW: 2.000
33/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska. Warszawa 2009.
Czasopismo: Płockie Studia Dydaktyczne
Rocznik: 2010
Szczegóły: T. 22
Opis fizyczny: S. 259-261
34/34
Autorzy: Wieczór Elżbieta.
Tytuł oryginału: Pisma pedagogiczne / Irena Drozdowicz-Jurgielewiczowa. Radom 2009
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2009
Szczegóły: T. 16
Opis fizyczny: S. 508-510
Uwagi: RECENZJA
Punktacja MNiSW: 4.000