Kontakt Fosa Staromiejska 1a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 36 10
e-mail: wfins@umk.pl

Poradnik dla studentów I roku

Uroczystość immatrykulacji

Uprzejmie informujemy, że immatrykulacja studentów I roku odbędzie się w następujących terminach:

STUDIA STACJONARNE  – 6 października 2025 r. (poniedziałek) godz. 09:00 w budynku Auli UMK przy ul. Gagarina 11 w Toruniu.

Program spotkania uwzględnia krótką prezentację Wydziału, a także szereg ważnych i istotnych informacji dla osób rozpoczynających studia. Podczas spotkania będą również wydawane legitymacje studenckie.


Zajęcia dydaktyczne

Zajęcia dydaktyczne w trybie stacjonarnym dla studentów I roku rozpoczną się w dniu 2 października 2025 r.

Uprzejmie informujemy, że studenci I roku na I semestrze studiów muszą się sami rejestrować na zajęcia.

Rozkłady zajęć dla poszczególnych kierunków znajdują się również na stronie wydziału w zakładkach poszczególnych kierunków studiów.


Konto studenckie na serwerze UMK

Zgodnie z Regulaminem Studiów student jest zobowiązany do posiadania konta na serwerze uniwersyteckim, a także do korzystania z tego konta w zakresie kontaktowania się drogą elektroniczną w sprawach organizacyjnych i dydaktycznych.


Podpisanie e-ślubowania oraz odbiór legitymacji i zaświadczeń

Zgodnie z § 6 Regulaminu Studiów UMK osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania.

Również zgodnie z § 59 Regulaminu Studiów UMK rektor skreśla studenta z listy studentów w przypadku niepodjęcia studiów. Niepodjęcie studiów rektor stwierdza w przypadku niezłożenia przez osobę przyjętą na studia ślubowania w terminie 7 dni od rozpoczęcia roku akademickiego.

Aby podpisać e-ślubowanie, należy po założeniu konta na serwerze uniwersyteckim UMK zalogować się na swoje konto studenckie w systemie USOSweb należy zaakceptować treść ślubowania. Bez wykonania tej czynności nie będzie można uzyskać dostępu do usług oferowanych przez system (np. zobaczyć rozkładu zajęć). Fakt akceptacji ślubowania lub jego braku będzie odnotowywany przez dziekanat.

Osoby, które nie złożyły ślubowania w terminie do 8 października, będą skreślone z listy studentów.

Podpisanie ślubowania elektronicznego będzie możliwe w dniach od 1 do 7 października 2025 r.

Prosimy też o sprawdzenie na co najmniej na tydzień przed uroczystością immatrykulacji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów UMK statusu zdjęcia do legitymacji i opłaty za legitymację. Zdjęcie i opłata powinny być zatwierdzone. Jeśli zdjęcie jest odrzucone, należy postępować zgodnie z otrzymaną instrukcją.

Legitymacje studenckie oraz zaświadczenia będą wydawane dla wszystkich studentów podczas uroczystości immatrykulacji (tylko osobom, które wnioskowały o wystawienie legitymacji w postaci plastikowej karty procesowej).

 

Kandydat, który ubiega się o wystawienie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej w postaci plastikowej karty procesorowej, jest zobowiązany do wpłacenia 22 zł na to samo konto, na które wpłacał opłatę rekrutacyjną. Dla osób zwolnionych z opłaty rekrutacyjnej zostanie automatycznie wygenerowany numer konta, na które należy wnieść opłatę.

mLegitymacja

mLegitymacja to cyfrowy odpowiednik tradycyjnej legitymacji, dostępny na smartfonie. mLegitymacja umożliwia potwierdzenie statusu studenta, korzystanie z ulg i zwolnień oraz weryfikację danych w aplikacji mWeryfikator.

Co trzeba zrobić, żeby ją otrzymać? Wystarczy spełnić kilka warunków:

Wniosek o mLegitymację można złożyć w aplikacji mobilnej USOS lub w USOSwebie (Dla Studentów → Moje studia → mLegitymacja).
Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego legitymację należy aktywować w aplikacji mObywatel.

Zachęcamy do obejrzenia filmu instruktażowego!

Dodatkowe informacje: info.mobywatel.gov.pl


Regulamin Studiów UMK

Bardzo ważny dokument opisujący wiele zasad, które obowiązują Państwa w trakcie studiów oraz które pomagają w rozwiązaniu wielu problemów związanych ze studiowaniem. Prosimy o zapoznanie się z tym dokumentem oraz stosowanie do określonych w nim reguł.


Kształcenie zdalne

Instrukcje dla podstawowego korzystania z narzędzi e-learningu wykorzystywanych na Uniwersytecie znajdują się pod poniższym linkiem:

E-learning dla studentów

Narzędzia wykorzystywane w kształceniu zdalnym


Dziekanat

Informacje kontaktowe do dziekanatów poszczególnych kierunków studiów oraz godziny dyżurowania znajdują się w zakładce Dziekanat

Prosimy, aby telefony oraz maile były kierowane do osoby, która opiekuje się danym kierunkiem studiów.

Zachęcamy do załatwiania spraw studenckich drogą telefoniczną, mailową (koniecznie z użyciem maila studenckiego UMK) lub poprzez zespół na MS Teams „Wirtualny Dziekanat WFiNS”.

Uprzejmie informujemy, że indywidualne wnioski studentów powinny być składane w następujący sposób:
– poprzez przesłanie wniosku pocztą tradycyjną;
– poprzez przesłanie skanu do dziekanatu za pośrednictwem studenckiego maila na serwerze UMK (@stud.umk.pl) na adres mailowy osoby, które się opiekują kierunkiem (nie dotyczy postępowań administracyjnych tzn. wniosków związanych ze skreśleniem z listy studentów oraz wniosków stypendialnych – tutaj obowiązują regulacje wynikające z kodeksu postępowania administracyjnego), prosimy, aby skany dokumentów były dobrej jakości;
– poprzez złożenie wniosku w dziekanacie osobiście.

Wzory wniosków w podstawowych sprawach studenckich są dostępne w zakładce Druki podań.


Pomoc materialna

Informacje na temat stypendiów dla studentów znajdują się w zakładce Pomoc materialna.


Szkolenie biblioteczne

W roku akademickim 2025/2026 Biblioteka Uniwersytecka oferuje studentom (niezależnie od roku studiów) zdalny dostęp do kursu szkolenia bibliotecznego. Celem szkolenia jest zapoznanie studentów z organizacją systemu biblioteczno-informacyjnego UMK oraz z zasadami korzystania z zasobów drukowanych i elektronicznych dostępnych na UMK.

Kurs elektroniczny dostępny będzie na stronie Biblioteki Uniwersyteckiej http://www.bu.umk.pl/szkolenie-biblioteczne, umożliwiając Państwu zapoznanie się z materiałami w dogodnym czasie. Udział w szkoleniu jest fakultatywny, jednak zachęcamy do zapoznania się z zasobami Biblioteki UMK, zwłaszcza tymi dostępnymi online.

Szczegółowe informacje o godzinach otwarcia Biblioteki Głównej i bibliotek wydziałowych dostępne są na stronie Biblioteki UMK.


Obowiązkowe szkolenie BHP

Uprzejmie informuję, że wszyscy studenci pierwszego roku studiów są zobowiązani do zaliczenia szkolenia podstawowego BHP.

Szkolenie podstawowe BHP będzie można zaliczać od 14.10.2025 r. do 15.12.2025 r..

Materiały szkoleniowe i test:
Szkolenie dla studentów I roku (w języku polskim)

Dla studentów zagranicznych przygotowano również wersję szkolenia w języku angielskim:
Szkolenie dla studentów w języku angielskim (EN)


Punkty ECTS



Przydatne linki: