Staff members
prof. dr hab. Krzysztof Rubacha
List of publications based on information from the University Library in the database Expertus1/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli.
Tytuł całości: Szkoła i nauczyciel w obliczu zmian społecznych i edukacyjnych / red. nauk. Joanna M. Łukasik, Inetta Nowosad, Mirosław J. Szymański.
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2021
Opis fizyczny: S. 215-221
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
2/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Ethic-related messages in the teaching process within higher education institutions and the evaluation of university teachers by students.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2021
Szczegóły: Vol. 64 no. 2
Opis fizyczny: S. 50-59, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.15804/tner
Punktacja MNiSW: 40.000
3/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Warunki kierujące rozwojem metodologii badań w naukach pedagogicznych : teoretyczność i praktyczność badań.
Tytuł równoległy: Conditions governing the development of research methodology in pedagogical sciences : theoretical and practical research.
Czasopismo: Studia z Teorii Wychowania
Rocznik: 2021
Szczegóły: T. 12 nr 1
Opis fizyczny: S. 11-25, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.5604/01.3001
Punktacja MNiSW: 20.000
4/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Empiryczne badania ilościowe w pedagogice.
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2019
Opis fizyczny: S. 433-451, wykr.
Punktacja MNiSW: 20.000
5/76
Autorzy: Baczała Ditta, Błajet Piotr, Przyborowska Beata, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Intymność, rozwój, edukacja.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2019
Opis fizyczny: 178 s.
Uwagi: Bibliogr. s. 167-177.
Punktacja MNiSW: 100.000
6/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Sirotová Mariana.
Tytuł oryginału: The sense of didactic and General self-efficacy in literature teachers in Poland and Slovakia.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2019
Szczegóły: Vol. 55 no. 1
Opis fizyczny: S. 256-262, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.15804/tner
Punktacja MNiSW: 40.000
7/76
Autorzy: Sirotová Mariana, Mičková Zuzana, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Self-esteem and quality of family relationships in children with learning disabilities.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2019
Szczegóły: Nr 29
Opis fizyczny: S. 65-74, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 70.000
8/76
Autorzy: Sirotová Mariana, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Multikultúrna výchova a inakosť optikou vysokoškolských študentov - budúcich učitel'ov.
Tytuł całości: Otvorené cesty vo vzdelávaní v multikultúrnej škole / ed. Mariana Sirotová.
Adres wydawniczy: Trnava, Univerzita sv. Cyrila a Metoda : 2018
Opis fizyczny: S. 206-214
Seria: (Pedagogica Actualis ;10)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
9/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Język teorii naukowych wyjaśniających procesy społeczne : wprowadzenie w problematykę.
Tytuł równoległy: The language of scientific theories explaining social processes : introduction to issues.
Czasopismo: Nauki o Wychowaniu : studia interdyscyplinarne
Rocznik: 2018
Szczegóły: T. 6 nr 1
Opis fizyczny: S. 44-50, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.18778/2450-4491
Punktacja MNiSW: 1.000
10/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Sirotová Mariana.
Tytuł oryginału: The sense of didactic self-efficacy in mathematics teachers with various personal theories regarding gender differences and mathematical giftedness.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 53 no. 3
Opis fizyczny: S. 261-270, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.15804/tner
Punktacja MNiSW: 15.000
11/76
Autorzy: Pasikowski Sławomir, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Sprawozdanie z przebiegu pierwszego posiedzenia Zespołu Metodologii Badań Pedagogicznych działającego przy KNP PAN.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2018
Szczegóły: Nr 26
Opis fizyczny: S. 257-260
Uwagi: 10.12775/PBE
12/76
Autorzy: Sirotová Mariana, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Information regarding pupils' biological sex and teachers' tendency to activate the ethics of care or justice.
Tytuł równoległy: Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2018
Szczegóły: Nr 27
Opis fizyczny: S. 119-127, tab.
Uwagi: Tekst ang. i pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 13.000
13/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Interpretacja wyników badania jako kryterium analizy procesu badawczego.
Tytuł równoległy: The interpretation of the results of research as a criterion of the analysis of the research process.
Tytuł całości: Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją, jak sobie z nimi radzić? / pod red. Marii Dudzikowej i Stanisława Juszczyka.
Adres wydawniczy: Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego : 2017
Opis fizyczny: S. 137-147, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
14/76
Autorzy: Kowalczyk Małgorzata H., Fopka-Kowalczyk Małgorzata, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją : podstawy teoretyczne i metodologiczne.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2017
Opis fizyczny: 239 s.
Uwagi: Bibliogr. przy rozdz.
Punktacja MNiSW: 100.000
15/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Naukoznawcza analiza prac teoretycznych, badawczych i metodycznych profesor Marioli Chomczyńskiej-Rubachy.
Tytuł równoległy: Scientific analysis of theoretical, research and methodical works of professor Mariola Chomczyńska-Rubacha.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2017
Szczegóły: Nr 25
Opis fizyczny: S. 11-37
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 13.000
16/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Profesor Mariola Chomczyńska-Rubacha i jej koncepcja edukacji seksualnej.
Czasopismo: Societas / Communitas
Rocznik: 2017
Szczegóły: nr 1 (23)
Opis fizyczny: S. 219-222, il.
Uwagi: Tytuł tomu: Prywatne oraz publiczne obszary wychowania i edukacji seksualnej : między teorią a praktyką / pod red. Marioli Bieńko i Marii Woźniak.
Punktacja MNiSW: 12.000
17/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologiczne parametry feministycznych badań nad ukrytymi przekazami podręczników szkolnych.
Tytuł całości: Gender w podręcznikach, projekt badawczy : raport. T. 1: O projekcie, metodologia badań, wprowadzenie teoretyczne / pod red. Iwony Chmury-Rutkowskiej [et al.].
Adres wydawniczy: Warszawa, Fundacja Feminoteka : 2016
Opis fizyczny: S. 44-56
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
18/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologia badań nad edukacją.
Adres wydawniczy: Warszawa, Editions Spotkania Spółka z o.o. S.K.A : 2016
Opis fizyczny: 469 s.
19/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Readiness to resist : biological sex and the cultural definition of femininity and masculinity.
Czasopismo: Journal of Gender and Power
Rocznik: 2016
Szczegóły: Vol. 6 no. 2
Opis fizyczny: S. 77-87, tab.
20/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Sirotová Mariana, Chomczyńska-Rubacha Mariola.
Tytuł oryginału: Educational self-efficacy in teachers of various ethical orientations : the Slovak research.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2016
Szczegóły: Vol. 43 no. 1
Opis fizyczny: S. 193-200, tab., wykr.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.15804/tner
Punktacja MNiSW: 15.000
21/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Przestrzeń aksjologiczna szkoły. 1: Konstrukt teoretyczny.
Tytuł równoległy: The axiological space of school. 1: Theoretical construct.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2016
Szczegóły: Nr 23
Opis fizyczny: S. 145-164, wykr.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 13.000
22/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Przestrzeń aksjologiczna szkoły. 2: Metodologiczne parametry badania.
Tytuł równoległy: The axiological space of school. 2: Methodological parameters of research.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2016
Szczegóły: Nr 23
Opis fizyczny: S. 231-246, tab., wykr.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 13.000
23/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Modele szkolnej edukacji moralnej wobec rozwoju kompetencji moralnych : analiza porównawcza.
Czasopismo: Studia Edukacyjne
Rocznik: 2016
Szczegóły: Nr 42
Opis fizyczny: S. 7-28, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.14746/se
Punktacja MNiSW: 13.000
24/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Chomczyńska-Rubacha Mariola.
Tytuł oryginału: Rodzajowa kultura szkoły : co i jak badać?
Tytuł całości: Edukačné prostredie a kultúra / ed.: Ján Danek, Martin Droščák.
Adres wydawniczy: Trnava, Univerzita sv. Cyrila a Metoda : 2015
Opis fizyczny: S. 310-315, streszcz. słow., ang.
Seria: (Pedagogica Actualis ;7)
Uwagi: Bibliogr.
25/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Sirotová Mariana.
Tytuł oryginału: Child-rearing practices in Slovakia : a comparative study.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2015
Szczegóły: Vol. 40 no. 2
Opis fizyczny: S. 17-25
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.15804/tner
Punktacja MNiSW: 15.000
26/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Ethical orientations of young women in Poland and Serbia : comparative studies.
Tytuł równoległy: Orientacje etyczne młodych kobiet w Polsce i Serbii : badania porównawcze.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2015
Szczegóły: T. 22
Opis fizyczny: S. 267-276, tab.; streszcz. pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 14.000
27/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Ethical orientations (competencies) of men and women in early, middle and late adulthood.
Czasopismo: Edukacja Dorosłych (Toruń)
Rocznik: 2014
Szczegóły: nr 1 (70)
Opis fizyczny: S. 79-86, tab.; streszcz. pol., niem.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
28/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych.
Tytuł całości: Praktyka badań pedagogicznych / pod red. nauk. Teresy Bauman.
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2013
Opis fizyczny: S. 69-80
Seria: (Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Punktacja MNiSW: 4.000
29/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: The values underlying teachers' and employers' expectations.
Czasopismo: Kultura i Edukacja
Rocznik: 2013
Szczegóły: nr 5 (98)
Opis fizyczny: S. 142-152, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
30/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Educational strategies of teachers with various senses of efficacy.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2013
Szczegóły: Vol. 31 no. 1
Opis fizyczny: S. 105-115, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 15.000
31/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Chomczyńska-Rubacha Mariola.
Tytuł oryginału: Ethical orientations and sex in teachers with varied educational strategies.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2013
Szczegóły: Vol. 33 no. 3
Opis fizyczny: S. 239-248, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 15.000
32/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Test Poczucia Skuteczności : opracowanie teoretyczne i psychometryczne Pracowni Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2013
Szczegóły: Nr 16
Opis fizyczny: S. 85-105, tab., wykr.
Uwagi: Toż pod tyt.: Test Poczucia Skuteczności : podręcznik Pracowni Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Warszawa, Toruń 2013. 26 s., tab., wykr. Bibliogr. (Przegląd Badań Edukacyjnych ; nr 16a).
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 6.000
33/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Standardy metodologiczne w zbieraniu i analizie danych : Pracownia Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2013
Szczegóły: Nr 16
Opis fizyczny: S. 35-41, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 6.000
34/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Standardy badań społecznych : problematyzowanie praktyki edukacyjnej.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2013
Szczegóły: Nr 16
Opis fizyczny: S. 43-51, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 6.000
35/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof, Sirotová Mariana.
Tytuł oryginału: Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i Słowacji.
Tytuł równoległy: The sense of educational effectiveness among students teacherstudies in Poland and Slovakia.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2013
Szczegóły: T. 20
Opis fizyczny: S. 109-117, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 8.000
36/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Uogólnione poczucie skuteczności a poczucie skuteczności wychowawczej rodziców i nauczycieli : hipoteza sytuacyjnej zmienności.
Czasopismo: Studia Edukacyjne
Rocznik: 2013
Szczegóły: Nr 25
Opis fizyczny: S. 75-83, tab.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
37/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Problematyzowanie rzeczywistości edukacyjnej : metodologia praktyczna.
Adres wydawniczy: Płock, Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica, Wydawnictwo Naukowe Novum : 2012
Opis fizyczny: 143 s., streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr. s. 133-141
Punktacja MNiSW: 20.000
38/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: The sense of pedagogical self-efficacy of parents at varied levels of gender role development.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2012
Szczegóły: Vol. 27 no. 1
Opis fizyczny: S. 90-96, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Impact Factor: 0.149
Punktacja MNiSW: 15.000
39/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Gender schemas and stress-coping styles.
Czasopismo: New Educational Review
Rocznik: 2012
Szczegóły: Vol. 29 no. 3
Opis fizyczny: S. 319-327, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Impact Factor: 0.149
Punktacja MNiSW: 15.000
40/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Płeć psychologiczna a zdolność widzenia przestrzennego : badanie studentów / Kamila Majewska, Małgorzata Kowalczyk.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2012
Szczegóły: Nr 14
Opis fizyczny: S. 191-193
Uwagi: RECENZJA
Punktacja MNiSW: 4.000
41/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologia badań nad edukacją.
Adres wydawniczy: Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgraf : 2011
Opis fizyczny: 469, [1] s., il.
Uwagi: [Uwaga wewnętrzna]
Uwagi: Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 456-462. Indeksy.
42/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Wartościowanie w przebiegu procesu badawczego.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2011
Szczegóły: Nr 12
Opis fizyczny: S. 67-76, streszcz. ang.
Punktacja MNiSW: 4.000
43/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Analiza dyskursu naukowego pedagogiki : próba testowa.
Czasopismo: Przegląd Pedagogiczny
Rocznik: 2011
Szczegóły: nr 1
Opis fizyczny: S. 215-222
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
44/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej.
Tytuł całości: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, oblicza akademickiej praktyki / pod red. nauk. Jacka Piekarskiego, Danuty Urbaniak-Zając, Krzysztofa J. Szmidta
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2010
Opis fizyczny: S. 55-62
Seria: (Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Uwagi: Toż w : Przegląd Badań Edukacyjnych Nr 6 2008 S. 117-123
45/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Uogólnienia i wnioski z badań : prawidłowości i wiedza pedagogiczna.
Tytuł całości: Podstawy metodologii badań w pedagogice / red. nauk. Stanisław Palka.
Adres wydawniczy: Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne : 2010
Opis fizyczny: S. 200-218
Seria: (Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Punktacja MNiSW: 3.000
46/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Wiek, płeć i poziom samorealizacji rodziców jako predyktory ich poczucia skuteczności wychowawczej.
Tytuł całości: Wychowanie w społeczeństwie permanentnego kryzysu, profesorowi Stanisławowi Kawuli w rocznicę urodzin / red. Ryszard Borowicz i Zbigniew Kwieciński.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 2009
Opis fizyczny: S. 240-248, tab.
Uwagi: Bibliogr.
47/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki.
Tytuł całości: Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki / pod red. nauk. Krzysztofa Rubachy.
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2008
Opis fizyczny: S. 161-171
Seria: (Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
48/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki / pod red. nauk. Krzysztofa Rubachy.
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2008
Opis fizyczny: 236 s.
Seria: (Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
49/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Poczucie skuteczności a preferowane strategie wychowawcze nauczycieli.
Tytuł całości: Świat idei edukacyjnych, zbiór studiów ofiarowanych księdzu profesorowi Jerzemu Bagrowiczowi w 70. rocznicę urodzin / pod red. Władysławy Szulakiewicz.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2008
Opis fizyczny: S. 91-106
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
50/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologia badań nad edukacją.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne : 2008
Opis fizyczny: 469 s., il.
Seria: (Pedagogika Wobec Współczesności)
Uwagi: Dodr.: 2011
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 12.000
51/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2008
Szczegóły: Nr 6
Opis fizyczny: S. 117-123, streszcz. ang.
52/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Płeć kulturowa nauczycieli : funkcjonowanie w roli zawodowej.
Adres wydawniczy: Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls : 2007
Opis fizyczny: 188 s., il.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
53/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Recenzja artykułu Madgaleny Cuprjak Status tożsamości a pełnienie roli nauczyciela.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2006
Szczegóły: Nr 2
Opis fizyczny: S. 131-133
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
54/76
Autorzy: Chomczyńska-Rubacha Mariola, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Poczucie własne skuteczności nauczycieli : podstawy teoretyczne, pomiar i obszary badań.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2006
Szczegóły: Nr 2
Opis fizyczny: S. 101-117, tab., wykr; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
55/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości przez osoby o zróżnicowanych schematach płci.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2005
Szczegóły: Nr 1
Opis fizyczny: S. 7-14, tab.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
56/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metodologiczne kryteria doboru metod zbierania danych w badaniach pedagogicznych.
Tytuł całości: Pedagogika we współczesnym dyskursie humanistycznym / pod red. Tadeusza Lewowickiego.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, Impuls : 2004
Opis fizyczny: S. 125-134
Punktacja MNiSW: 2.000
57/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin.
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki. 1 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2003
Opis fizyczny: S. 21-33
Punktacja MNiSW: 2.000
58/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych.
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki. 1 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2003
Opis fizyczny: S. 34-58
Punktacja MNiSW: 2.000
59/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Wstęp
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki. 1 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2003
Opis fizyczny: S. 18-20
60/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Budowanie teorii pedagogicznych.
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki. 1 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2003
Opis fizyczny: S. 59-68
Punktacja MNiSW: 2.000
61/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania.
Tytuł całości: Pedagogika, podręcznik akademicki. 2 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN : 2003
Opis fizyczny: S. 59-67
Punktacja MNiSW: 2.000
62/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2000
Opis fizyczny: 256 s., il.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr. s. 235-239
Punktacja MNiSW: 16.000
63/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Dlaczego chcą się nadal uczyć?
Czasopismo: Amicus (Łódź)
Rocznik: 1999
Szczegóły: R. 2 nr 4
Opis fizyczny: S. 32-34
Uwagi: a
64/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Zadania rozwojowe i poziom samorealizacji nauczycieli studiujących.
Czasopismo: Paedagogia Christiana
Rocznik: 1998
Szczegóły: T. 2
Opis fizyczny: S. 141-150
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
65/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Wokół szkoły i edukacji : syntezy i refleksje : książka dedykowana doc. dr Stanisławowi Nalaskowskiemu w pięćdziesiątą rocznicę pracy pedagogicznej / pod red. Krzysztofa Rubacha.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 1997
Opis fizyczny: 101, [1] s.
Punktacja MNiSW: 5.000
66/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Wstęp.
Tytuł całości: Wokół szkoły i edukacji, syntezy i refleksje / pod red. Krzysztofa Rubachy.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 1997
Opis fizyczny: S. 3-5
67/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Poziom samorealizacji i poziom aspiracji nauczycieli studiujących
Czasopismo: Kultura i Edukacja
Rocznik: 1996
Szczegóły: nr 1
Opis fizyczny: S. 31-38, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
68/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Między bodźcem a reakcją : wolność i odpowiedzialność jako problem teorii edukacji.
Tytuł całości: Edukacja aksjologiczna. T. 2: Odpowiedzialność pedagoga / pod red. Katarzyny Olbrycht.
Adres wydawniczy: Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego : 1995
Opis fizyczny: S. 45-50
Seria: (Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ;nr 1416)
Punktacja MNiSW: 2.000
69/76
Autorzy: Górniewicz Józef, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Samorealizacja a uzdolnienia twórcze młodzieży : przegląd koncepcji i studium empiryczne.
Adres wydawniczy: Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika : 1993
Opis fizyczny: 123, [1] s., il.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 16.000
70/76
Autorzy: Górniewicz Józef, Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Droga do samorealizacji : czyli w poszukiwaniu tożsamości.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo C & T : 1993
Opis fizyczny: 124, [4] s., streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 16.000
71/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Edukacja aksjologiczna a problematyka odpowiedzialności.
Czasopismo: Kultura i Edukacja
Rocznik: 1993
Szczegóły: nr 1
Opis fizyczny: S. 94-96
72/76
Autorzy: Górniewicz Józef, Rubacha Krzysztof, Żuchowski Janusz.
Tytuł oryginału: Samorealizacja młodzieży szkolnej : koncepcja i wyniki badań empirycznych.
Adres wydawniczy: Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika : 1992
Opis fizyczny: 131 s.
Uwagi: Bibliogr. s. 121-127
Punktacja MNiSW: 16.000
73/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Samorealizacja : poszukiwanie perspektyw badawczych.
Tytuł całości: Studia nad problematyką samorealizacji / pod red. Józefa Górniewicza.
Adres wydawniczy: Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika : 1991
Opis fizyczny: S. 90-107
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 2.000
74/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Andras'a Angyal'a organizmiczna koncepcja człowieka i jej implikacje dla problemu samorealizacji.
Tytuł całości: Studia nad problematyką samorealizacji / pod red. Józefa Górniewicza.
Adres wydawniczy: Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika : 1991
Opis fizyczny: S. 73-80
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 2.000
75/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Psychoterapia a społeczna funkcja domu kultury.
Tytuł całości: Dom kultury w środowisku, materiały z sesji naukowo-metodycznej, Antonin, 24- 26 listopada 1989 r. / red. Aleksander W. Nocuń.
Adres wydawniczy: Warszawa, COK : 1990
Opis fizyczny: S. 132-137
Punktacja MNiSW: 2.000
76/76
Autorzy: Rubacha Krzysztof.
Tytuł oryginału: Interpersonalny wymiar opieki.
Tytuł całości: Metodologiczne problemy pedagogiki opiekuńczej, materiały z trzech seminariów toruńskich 1987-1989 / pod red. Z. Dąbrowskiego i J. Górniewicza.
Adres wydawniczy: Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika : 1990
Opis fizyczny: S. 130-139
Punktacja MNiSW: 2.000